מה זה חרדה חברתית?

חרדה חברתית היא פחד מוגזם, שאינו תואם את רמת הסיכון האמיתי או חשש לא רציונאלי מכך שאנשים אחרים ישפטו אותך או יעריכו אותך בצורה שלילית בסיטואציות ואינטראקציות חברתיות.

חרדה חברתית או בשמה הקודם פוביה חברתית, היא החרדה הנפוצה ואולי הטבעית ביותר. על פי מחקרים לפחות אחד מכל עשרה אנשים סבלו ממנה לפחות פעם אחת בימי חייהם.

אם אתם לחוצים, חסרי מנוח או שהתפקוד שלכם נפגע כאשר אתם במצבים חברתיים והלחץ ממה שיחשבו עליכם, שמא יצחקו עליכם או שלא יקבלו אתכם מטריד אתכם, יתכן שיש לכם חרדה חברתית.

האם כדאי לבדוק אם יש לי חרדה חברתית?

אם אתם נמנעים ממצבים או מפעילויות חברתיות או שאתם חוששים או נבוכים במצבים חברתיים, כדאי לכם לבדוק אם יש לכם חרדה חברתית.

בחן את עצמך – לחץ לשאלון הערכה מקוון למדד החרדה החברתית שלי

טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT (סיביטי) בחרדה חברתית

אין ספור מחקרים מדעיים מוצאים כי טיפול CBT (סיביטי) הוא הטיפול היעיל ובעל שיעורי ההצלחה הגבוהים ביותר עבור בעיות חרדה שונות מבין הגישות המקובלות. לאור זאת טיפול קוגניטיבי התנהגותי המועבר ע”י מטפל CBT (מטפל סיביטי) המכון הלאומי לבריאות הנפש של אנגליה בחר בטיפול CBT כטיפול המומלץ למצבי חרדה ובעקבותיו הוא הטיפול המועדף במצבי חרדה חברתית על פי המלצת מומחים בעלי שם עולמי רבים.